15 грудня 2020 року відбувся всеукраїнський науково-методичний семінар «Методика викладання європейської інтеграції» у рамках проєкту Еразмус+ напряму ім. Жана Моне «Європейська політична інтеграція: історична ретроспектива та сучасність» 621046-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE, який реалізовується в Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка (академічний координатор Олена Чумаченко).

У зв’язку з дотриманням протиепідемічних заходів через пандемію COVID-19 спілкування проходило в онлайн-режимі на ZOOM платформі.

Мета семінару – обговорення досвіду застосування методів навчання європейської інтеграції учасниками заходу, поєднання власних освітніх практик із зарубіжним досвідом, набуття практичних знань про педагогічні навички для викладання різних аспектів європейської інтеграції.

Відеозапис за посиланням

З вітальним словом від імені ректора до учасників семінару звернулась Галина Кузнецова, кандидат педагогічних наук, доцент, перший проректор Глухівського НПУ ім. О.Довженка, яка, зокрема, зазначила, що модуль „Європейська політична інтеграція: історична ретроспектива та сучасність” має розв’язати проблему недостатньої обізнаності молоді про ЄС як політичного актора та сприятиме вихованню педагогічної культури студентів у сфері формування й просування досвіду ЄС у впровадженні міжнародної безпеки.

До учасників звернувся Петро Крайнік, експерт Національного Офісу Еразмус+ напряму ім. Жана Моне, який привітав Університет з початком реалізації проєкту та підкреслив важливість теми, обраної для заходу.

Скеровувала роботу теоретичної частини семінару модератор Олена Чумаченко, кандидат історичних наук, доцент, в. о. завідувача кафедри історії, правознавства та методики навчання Глухівського НПУ ім. О. Довженка. Виступи спікерів почалися з доповіді голови правління Української асоціації викладачів та дослідників європейської інтеграції (APREI) Ірини Сікорської про «Teaching activity» як особливу викладацьку діяльність в рамках проєктів Еразмус+ напряму ім. Жана Моне.

Про актуальність теми семінару свідчить значна кількість спікерів з різних куточків України, які виголосили високопрофесійні й змістовні доповіді з питань методики викладання різних аспектів європейської інтеграції, а також охоче ділилися досвідом реалізації проєктів Еразмус+. Географія учасників досить репрезентативна: це науково-педагогічні працівники Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова, Національної академії державного управління при Президентові України, ДВНЗ “Донбаський державний педагогічний університет”, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Львівського національного університету імені Івана Франка, Національного медичного університету імені О.О. Богомольця та інших. Детальніше з тематикою доповідей можна ознайомитися за посиланням (Програма семінару).

У ході тренінгового заняття як складової частини семінару модератор Андрій Гриценко, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри історії, правознавства та методики навчання Глухівського НПУ ім. О. Довженка організував дискусію з проблемних та актуальних питань на тему «Розвиток української освіти в умовах європейської інтеграції: досягнення і недоліки».

Понад 70 учасників семінару шляхом голосування з-поміж чотирьох можливих напрямків дискусії обрали найактуальнішим обговорення питання «Цифровий розвиток освіти України в контексті євроінтеграційних процесів».

В результаті проведеної дискусії учасниками семінару було напрацьовано ряд пропозицій:

  • Активно розробляти та упроваджувати навчальні дисципліни з питання європейської інтеграції в системі фахової підготовки майбутніх учителів;
  • Звернутись до органів управління освіти і науки з пропозицією ширшого впровадження до освітньої підготовки учнів закладів загальної середньої освіти навчальних факультативних курсів з питання європейської інтеграції;
  • Широко впроваджувати інформаційно-комунікаційні та цифрові технології до освітнього процесу закладів освіти для ефективної організації змішаного навчання в умовах світової пандемії COVID-19;
  • Активно використовувати інтерактивні методи навчання як найефективніші в ході викладання у закладах освіти курсів з європейської інтеграції;
  • Регулярно проводити серії всеукраїнських науково-методичних семінарів «Методика викладання європейської інтеграції» в 2021-2022 роках.
  • Запроваджувати тренінгові програми з питань європейської інтеграції в системі фахової підготовки майбутніх учителів.

Отже, в ході проведеного 15 грудня 2020 року всеукраїнського науково-методичного семінару «Методика викладання європейської інтеграції» його учасники здобули знання й досвід, який вони зможуть використовувати в своїй викладацькій діяльності, а також для вдосконалення своїх професійних навичок викладання відповідно до сучасних вимог до засвоєння матеріалів з питань європейської інтеграції.

Всі учасники семінару отримали Е-СЕРТИФІКАТИ

Всеукраїнський науково-методичний семінар “Методика викладання європейської інтеграції”

Leave a Reply

Your email address will not be published.